fredag 26 februari 2010

En händelserik vecka



Fredag kväll, bästa kvällen på veckan!

Denna vecka har gått i händelsernas tecken. I mitten på veckan fick jag gripa in som syster Riitta då en yngre kvinna hade fått ett stort Epelepsi anfall precis utanför köpcentrumet här i staden.  Jag skyndade att lägga henne i framstupa sidoläge. Det känns bra att dom takterna finns kvar. Jag hoppas det verkligen gick bra för kvinnan!

Nästa händelse var idag när jag och Hollywood hunden var på löptur, började en panikslagen kvinna att ropa efter mig. En av hennes glupska Labradorer hade satt en pinne antagligen på tvären i halsen. Kvinnan var HYSTERISK och hunden med. Hon var dessutom lite rädd för sin egen hund, tro jag. Då fick syster Riitta gripa in igen. Jag tröck på hundens bröstkorg, men ingenting hände. Då stoppade jag fingrarna i hundens mun, för att den skulle kräkas. Den kräktes, men pinnen kom inte upp då heller. Då lugnade jag ner kvinnan, genom att säga att hunden får luft, men du får åka till veterinär.

Kvinnan blev lugn, och pep iväg med sina två Labbar. Hoppas det ordnade sig för dom också!




Visar en förhandsbild på nya kaklet i köket. Bättre bild kommer när jag kan ta kort dagtid. Det ser lite VITT ut innan allt är på plats. Fläkten och sidoskivorna på skåpen har inte kommit på plats än. Inte heller våra fina konsoler. Imorgon ska det sista fixas innan vi är klara. Vi (eller jag) har valt ett klassiskt vitt kakel med fasade kanter. Hur snyggt som helst . Ser ni tussen i framkan på bilden. Det Hollywood hunden som ska vara hos oss i helgen. Mysigt!






Bild före. Kakel av sjösten som INTE är snyggt. Jo - det är snyggt, men inte där!



Vi är nu inne i vår gamla farstukvist som vi byggt om. Dessa dörrar köpte jag på blocket medans maken var på tjänsteresa i Österrike.  Rummet är inte varmbonat. Dörrarna var vinda, snea och lite murkna i nederkant. Dom går säker och fixa, tänkte jag. Gissa om jag fick skäll när maken kom hem. Han frågasatte vad jag köpt...Nu är dörrarna ISÄRPLOCKADE, har nya lister, nya glasrutor. Dom är SÅÅÅ vackra!



Fönstren köpte jag för en billig penning av en lokal fårfarmare. Jag behövde bara måla om fönstren en gång.





Segelbåten har jag handlat i Smögen. Vårat sommar paradis!

Ha nu en underbar fredagkväll med massor av fredagsmys!

Stora kramar från Syster Riitta, som är nöjd med veckans insatser!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar