söndag 14 februari 2010

Rosa Rattmuff och Tine K

Då var det söndag igen, och vilken söndag! Solen skiner och det är LOVELY ute. Hoppas ni har varit ute och fått lite sol på er idag!

Jag lovade er bilder på den ROSA rattmuff som jag fick av min GOA vän Håkan när jag fyllde år. Jag lovade Håkan bildbevis, och här kommer dom. Håkan, nu är det bara dom rosa Handklovarna som fattas så är bilen färdig Pimpad! Ser ni den fantastiskt PRAKTISKA detaljen på rattmuffen? Left & Right? Bara så att man sätter händerna rätt när man kör...





Jag har även hunnit med att sy nya lampskärmar till köket. Jag blev sååå inspirerad av Tine K och av dom underbara lampskärmar som hon säljer. Ett billigare alternativ
är att göra själv. Sagt och gjort och vips så var skärmarna klara. Dom är inte i klass med Tine K, men nog så snygga för mig. Själva lampfoten har S snickrat.








Sista bilden idag är från vår gamla hall. Eftersom vi byggt en ny hall används inte denna hall mer för det ändamålet. Förra året satt vi upp en fondvägg av råplan som målades vit. Barnen o S stycker inte det är snyggt, men det tycker jag:) det räcker... Inte blev det bättre när jag satte upp ett skåp i trappen. Skåpet har S snickrat, sedan har jag målat ett gammalt fönster som mamsen släpat med sig från sitt föräldrahem. Fönstret är över 150 år gammalt.

Vi har lika fondvägg i allrummet på övervåningen. I vintras målade jag brädor av pärlspont som bara den till det nya innertaket till den gamla hallen. Nu har vi bytt tak i HELA huset. Hallen var det sista rummet som skulle ha nytt innertak. SKÖNT nu är allt klart! Taklisterna saknas dock, så det tar väl några år innan dom kommer upp...





Ha en fortsatt trevlig söndag kväll! Njut lite till, kvällen är inte slut än.

Puss på er!

R

1 kommentar: