onsdag 17 februari 2010

Nya Tamburen

Godafton kära vänner!

Det är lillördag idag! Själv firar jag med en kopp kaffe och nya Ballerina kex. Har ni sett att det finns en ny smak? Ballerina kladdkaka. Mums!


Idag har jag varit på studiebesök det stora stålföretaget som finns i vår stad. Tänk vad mycket intressanta projekt och utveckling det sker inom stålforskningsområdet. Dessutom spar man PENGAR på kuppen om man använder plåten! Jag blir bara så facinerad! När tillfälle ges, vill jag försöka hålla mig uppdaterad vad som händer inom stålbranschen. Alltid lika trevlig att komma tillbaka till gamla arbetsplatsen.



Idag tänkte jag visa bilder från vår nya hall. Ny och ny, vi kallar den så trots att utbyggnaden är snart 5 år. S gjorde en förlängning på huset. Vi rev den gamla farstukvisten, och byggde en större hall. Utbyggnaden skulle vi gjort när alla barnen var små och vi hade dessutom en Golden retriver. När vi skulle ut stod alla och fightades i vår lilla tvättstuga där vi hade vår groventre. Alla barnens jackor som hängde på krokar innanför ytterdörren gjorde att vi nästan inte kom in:)Nu är barnen stora och hunden finns inte kvar. Nu har vi MYCKET utrymme i hallen!







Alla golv lister är handgjorda även alla foder. Den fina hjärtljusstaken i fönstret har S gjort. Jag har ritat den, och S har snickrat. Jag tycker att det är så ljuvligt att få in allt ljus i huset, väljer därför att inte ha några gardiner här. Sedan är jag lite svag för ljusslingor. Dom finns lite var stans i huset.







Den här fåtöljen fyndades på Emmaus för några tior. Den är hur skön som helst. Det är härlig fjädring i fåtöljen. Min snälla mamma sydde nytt överdrag till den, eftersom tyget var så slitet. Dessutom kan tyget plockas av och tvättas. Karmarna ska målas vita, det gör stor skillnad när dom blir vitamålade. Är med på min To Do list!


Imorgon är sista working day för denna vecka. Jag ska vara ledig på fredag. Oh - Det ska bli skönt!

Nu ska jag hålla tummarna för de svenska sprintlöparna. Hoppas det blir medalj idag också.

Håll tummarna ni med!

Kram på er!
Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar