onsdag 24 februari 2010

Ståplats bredvid sängen och svetsade lampor



Onsdag Igen!




Vi har tre "barn" och alla barn har sina sovrum kvar här hemma, trots att dom två äldsta flyttat hemifrån. Alla barnens sovrum ligger på övervåningen. Kvar till oss blev det minsta rummet på bottenplan i huset. Det  innebär att vi fortfarande har kvar vårt MINIMALISTISKA sovrum, med ståplats brevid sängen. Mer än så är det inte...


När vi är säkra på att barnen inte längtar hem igen ska jag övertala S att gör ett STORT sovrum åt oss på övervåningen. Man skulle kunna slå ut en vägg mellan två av rummen och göra ett stort härligt sovrum åt oss. Innan den sagan blir sann, visar jag bilder från vårt lilla sovrum. Garderobsdörrarna är hand made  av brädor by S. I love them. Spegeln ovanför sängen är ett loppisfynd. Håll till godo här kommer bilderna!





I sovrummet har jag svarta Marimekko gardiner som jag sytt själv. Dom flyttar jag runt, runt i huset. Tröttnar aldrig på detta underbara tyget. I fönstret har jag en lampa som ni ser att jag har lite överallt i huset. S har svetsat dom. Vi köpte billigt skrot och rör från en lokal rör firma. Vips så var lampan klar.





Här ser ni ytterligare en svetsad lampa, made by S.



Ops! Ytterligare en svetsad lampa. Med en lapskärm som jag sytt.




Närbild på lampan.


Nu ska jag se klart på herrstaffeten. Hejja Sverige! Hoppas på ny medalj idag igen!
Det blev ingen tripp till Stockholm idag, vi spara med att hämta hem GULLET tills på söndag. Längtar redan...

Och så ska jag vara hundvakt till Hollywood hunden som bor här nere i byn. Om matte ger tillstånd kommer visar jag bilder på goa Sigge nästa gång.

Puss på er!

Riitta 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar