söndag 21 februari 2010

Söndag kväll och förändring pågår...


God Afton kära vänner,
Då var det söndag kväll igen. Och vilken helg det varit! Busväder som gjort att man kunnat titta på OS HELA tiden.

Idag tänkte jag visa bilder från vårt kök, Det pågår en förändring, som jag ska visa er senare i veckan. S ska vara hemma imorgon och arbeta lite med vårt projekt.


Vårt kök är ett HOPKOK av köpt och handmade. Alla luckor är HANDMÅLADE. Det tog en hel vinter innan jag målat klart alla luckor:) S är ju en skicklig snickare. Köksön har S snickrat, alla sidor är handfrästa.




Dessa spröjsade luckor är handmade by S. Han lade ner MASSOR av tid och beräkningar innan vi fick detta resultat. Även dom andra luckorna är made by S. Visst är han duktig? Ja - jag vet. Jag är BORTSKÄMD med att ha en EGEN snickare!


OHPS! en bild ur "förrådet"...




Den här dörren sågade vi hål i för att öka ljusinsläppet från tvättstugan till köket. S klädde dörren med några lister för att hotta upp dörren lite.


Finaste Lexington förklädet som barnen köpte åt mig i julklapp. Dom vet precis vad mamma behöver...


Eftersom vi inte har luckor ända upp i taket, har vi gjort konsoler som står uppe på skåpen. Konsolerna lurar ögat, men är också ett smycke uppe på skåpen. Ser ni alla små PLUPPAR? Dom har S snickrat och limmat för hand.


Den vita fina kannan köpte jag på en av mina favvo affärer GRANIT i Stockholm. På GRANIT hittar man alltid något fint.

Nästa vecka är en HAPPY vecka. Då ska jag och S åka och hämta hem våran I som varit i Argentina och studerat i 9 månader. Åhhh vad jag längtar efter henne!!!

Ha en bra vecka, ALLA ni där ute!

Kramisar
Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar