söndag 28 mars 2010

Ny lampskärm - igen

Söndag kväll!

Idag har vi tagit ikapp det vi inte hann under veckan, dvs ingenting. Vi har sett på film, varit ute på långpromenad och lagat supergod mat - Mums!

Igår hann jag med att sy en ny lampskärm i alla fall. Jag har köpt billig svart lakansväv. Lampan har S svetsat. Ett billigt alternativ om man vill göra om med små medel. Det tar ca 10 minuter att sy den. Precis lagom med mitt tålamod.



Korgstolen fick en ny kudde som matchar lampskärmen. Detta svart-vita tyg finns på Ikea. Jag har det lite överallt här i huset. Jag har både sytt kuddar och gardiner av detta svart-vita tyg.

I fredags hämtade jag min nya plansch som jag skickat efter. Eftersom jag inte har någon ram till den, får jag vänta ett tag att sätta upp den. Ska flirta lite med maken, så kanske man snickrar ihop en ram till min fina plansch:)

Bilder kommer så fort jag får den klar. Jag behöver nog er hjälp att placera den på rätt ställe här i huset. Hjälper ni mig?


Hit fick dom grå kuddarna flytta...


Snart är det Johan Falk på Tv. Jag hoppas ni inte missar det?

Ha en bra arbetsvecka allesammans!

Kramar,
Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar