fredag 12 mars 2010

OK & K



Härliga Fredag!

Vilket väder vi har idag. Idag så blir det en löptur på förmiddagen!

Igår fick vi ta del av "glitter och glamour" gala här i vår stad. Det var årets företagsgala där man hyllar företag i vår kommun. Så glitterklänningen dammades av och åkte på. Något som var komiskt, var att kollegan också hade lika klänning dagen till ära på sig. Jag vet K, vi har lika klädsmak! Nästa gång ringer vi och kollar vad vi tar på oss, hi, hi. Men idag så är jag ledig. Skönt!

Jag var inte nöjd med väggen i vår gamla hall. Jag har flyttat runt massor av tavlor, speglar YOU NAME IT längs väggen. Letat tavlor på IKEA och Gallerix. Men ingenting blir bra.  Då fick jag en snilleblixt (jag & Emil i Lönneberga typ). Jag gör tavlor själv. Sagt och gjort, hittade tavelramar i skrubben. Ramarna målades svarta. Sedan köpte jag svart kartong på Panduro och klippte ut bokstäver. Ja - ni ser resultatet själv. Vad tycker ni? Själv tycker jag det blev bra...


Det finns två rum som jag inte har visat. Det är I's rum och K's rum. Idag får ni se K's rum. Det som är härligt med K, är att han oftast har ordning på sitt rum. Han är lik sin mor!

När I flyttade hemifrån fick K ärva det STÖRSTA sovrummet i huset. Jag älskar tapeten med små svarta stjärnor som vi har som en fondvägg i rummet. Tyvärr har man sluta tillverka den. Det finns liknande tapet, men den är inte lika snygg som denna...

Undern vintern hittade jag en rolig belysning till K's rum. Jag är jätte-nöjd med den. Det är små glasbollar som lyser lite svagt, lite för svagt, men det gör inte så mycket. I K's rum har jag inga gardiner, tycker om när ljuset flödar in i rummet! Om det blir för varmt, kan man dra ner markiserna utanför. För varmt - det blir det på vår övervåning. HUVVA!

Ser ni svepasken i fönstret? Den har K gjort själv. Den lilla flaskan som står uppepå, den får ni blunda för...




Jag önskar Er Alla en härlig början på helgen!
Ut i Solen och Njut!

Kramar
Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar