onsdag 7 april 2010

Klockor...

Godafton kära vänner,

Jag har inte glömt er, jag saknar inspiration! Måtte den komma tillbaka snart,mycket snart.

Därifrån som jag kommer finns ett ord som många inte känner till, ordet JÖNIGT. Det betyder att saker är tråkiga, monotont eller bara trökigt! Så känner jag mig nu. Fast på nått vis kommer orken tillbaka med värmen och ljuset.

Jag och maken har tagit påsklov denna vecka. Vi passar på att umgås med barnen och STÄDAR. Då menar jag städa på riktigt. Vi ska städa garage, altan, förrådet och vinden på förrådet. Garaget och förrådet är klart. Nu är garaget så rent att jag tror vi ska fira midsommar där inne! Så snyggt och rent har det inte varit sedan garaget var tomt när vi flyttade hit 1989. Vet inte varför, men jag går liksom igång på städning. Är man sjuk då? jag får en kick av att KASTA!

Nu återstår en lite och en stor utmaning. Det är städning av altan = den lilla utmaningen. Den stora består av att städa förrådsvinden. Den innehåller MASSOR av känslomässiga saker, bl a barnens alla leksaker. Hur mycket ska man spara? Vad ska man kasta? Vilket dillemma...

Först ska vi till vår lokala sopstation med skräpet från garaget = en hel kärra...


Jag har en förkärlek för klockor. Kan man få nog av dessa?
STORA ska dom vara också. Istället för tavlor dekorerar jag med klockor. Snyggt och PRAKTISKT för en kontroll freak som jag...

Min största klocka är från det stora varuhuset och finns på väggen i köket.

Här kommer några av mina klockor. Njut!



Denna skönhet kommer från Indiska. Den klocka hänger i våran matsal Original färgen var cremevit. Numer svart...



Väggarna i vårt vardagsrum är VITmålad, och kräver något som bryter av. Den här moderna klockan är köpt på MIO. Nu säljer dom billigare kopior hos andra klockhandlare.
Sonen fick en kopia av klockan i julklapp. Den inte alltför inrednings intresserade sonen som numer bor själv i lägenhet på stan, blev glad för den fina klockan. Gör sig jättebra i hans kök. Även han har vitmålade väggar (jag har naturligt varit där med min vita roller och pensel).
Imorgon bär det av till Väster Dalarna. Dottern ska på företagsbesök, själv sätter jag mig det lokala URMYSIGA fiket som finns där. Undra vad jag ska välja för smaskigt?


Vi ses snart igen!

Kram på er,
Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar