lördag 6 mars 2010

Hej Lördag!




Grattis Älskling!
Hoppas du fick en bra födelsedag!




Idag visar jag bilder på mina ytterdörrar. Jag har lite förkärlek för pardörrar!
Dessa skeva och halvruttna dörrar köpte jag på blocket. Min S  har fixat till dom. Dörrarna är isär plockade och fått nya lister. Dom är bara sååå fina! Jag har handmålat dörrarna med STUGRÖD färg. Idag är dörrarna entre till vår sommarveranda.




Föra att lura ögat lite gjorde S ett "krön" över dörren. Ett lyckat resultat, tycker jag.





Vår ytterdörr in i vår "riktiga" entre var från början vita. Eftersom vi har ett beige hus, syntes inte våra dörrar. För några sommrar sedan plockade vi av dörrarna, och jag målade dom röda. Ja - dom är faktiskt hand målade. I Love this färg!

Adventskransarna som jag gjort får hänga med ett tag till!




Sista bilden för idag är en bild på våra blomlådor. S gjorde dom förra året. Det är spillvirke som vi använt. Jag målade dom vita. Lådorna sattes sedan upp med konsoler från Ikea. På vintern sätter jag tall kvistar i lådorna för att det ska se lite mer trevligare ut, trots att det är vinter.

Hoppas ni är nöjda med resultatet från ANDRA chansen. det är INTE jag!

Ha en fortsatt trevlig lördag!

Puss på ER!

Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar