tisdag 23 mars 2010

Otur

Hej alla goa människor!

Idag har det inte varit någon bra dag. Det började med en liten accident, då jag råkade rispa mig själv i ögat  med nageln. Idag har ögat värkt. Eftersom jag har mycket begränsad syn på det andra ögat, kändes det som jag gått i dimma idag... Som tur var hade jag dagens möten på GÅNGAVSTÅND. Undviker att köra bil, eftersom det känns som jag är en FARA i trafiken, när det blev så här. Nu på kvällen känns ögat i alla fall redan bättre.

Annars njuter jag av tillvaron, då dom familjemedlemmar som vanligtvis bor hemma är bortresta. Hör och häpna, men det är andra gången på 22 år som jag är ensam hemma TRE dagar i sträck. Nu har jag både tid och ork att fundera över livet OCH passa på att pilla mig i naveln.

Vill ni se mitt gamla skåp?
Min mamma har tagit vara på fönster från sitt föräldrahem. Fönstren är jättegamla. Jag har målat fönsterkarmen vit. S snickrade ett litet skåp, karmen blev en vecker dörr till skåpet. I skåpen förvarar vi Lasse Åberg glas som S får varje år av sin mamma i födellsedagspresent. Lite kul grej, tycker jag!


Vår Lasse Åberg samling.




För några veckor sedan var vi till hufvudstaden och pussade på vår dotter som äntligen har kommit hem från nästan ett års studier i Argentina. På vägen hem stannade vi naturligtvis på IKEA. Hittade några billiga kuddfodral som gör sig bra i soffan på övervåningen.

Har ni sett nya HM Home kollektionen? Där finns massor av härliga vårnyheter. Blir nog en beställning innan det tar slut...

Vitt är snyggt, men väggarna kräver någon färgklick. I mitt fall består färgklicken av mina Gullungar. Det finaste jag har:)


Det har skett en om-möblering på det svarta skåpet. Blir aldrig nöjd...

Nästa gång ska ni få vår nymålade skohylla. Äntligen efter lite TJAT har jag FÅTT måla den vit.

Vi ses snart igen! Nu ska jag se Dr House. Ni missar väl inte det?

Puss på Er!
Riitta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar