onsdag 5 januari 2011

Min julklapp




Idag har det hänt något riktigt otäckt. Tänk på att en olycka händer väldigt snabbt och kan drabba vem som helst. Var försiktiga allesammans där ute, lova mig det! Denna gång gick det bra trots allt, men det är lite läskigt när man tänker vad som kunde ha hänt.


Se vilken härlig lampa jag fick av min man i julklapp?


Lite pyssel var det att koppla ihop 10 stycken glödlampor och lamphållare. Men ny är det gjort. Ärligt talat, nu har jag problem. Jag vill sätta upp den gamla stora lampan som hängde i matsalen i vardagsrummet istället.

MEN när vi snickrade nytt tak i vardagsrummet med tillhörande spotar ville jag att vi skulle snickra/täcka över strömuttaget i taket. Och det gjorde naturligtvis min snälle man. Nu har jag ångrat mig... nu behöver jag strömuttaget för att kunna hänga upp lampan. Tror ni att jag lyckas övertala min snälla man att försöka fiska fram det dålda uttaget??






Så här ser den ut i närbild. Glödlampor inhandlade på Clas Ohlson i Insjön.




Lite nytt och vårigt på vardagsrummsbordet.

PUSS på ER!

Njut av ledigheten.

Riitta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar