lördag 25 december 2010

God Fortsättning!

Juldagen 2010





Julgranen á la 2010.

 
Hej alla goa vänner!

Så var det juldagen 2010. Personligen njuter jag mer av juldagen än av julafton. Julafton i all ära, med julklapps utdelning och barnens förväntningar. Men juldagen är bättre för att då är all julmat redan lagad och sedan är det bara värma reser minst en vecka framöver...Men idag är det juldag, och det innebär slappardag  här i K-veden. Vet inte riktigt hur många bra filmer vi avverkat idag...är det inte så det ska vara ibland?

I år har det varit en "konstig jul". Ena sonen arbetade hela julafton och den andra sonen försvann på kvälsskvisten. Delvis hade han ett "hemligt uppdrag" hi hi, sedan ville han fira jul med andra än sina föräldrar. Antagligen är det lite så här det kommer att vara och kännas i framtiden, då vi inte alltid har alla barnen hemma. Vi har älskade I hemma som vi RÅR om så mycket som vi bara kan.










Årets juklappar har blivit inslagna i papper från det stora varuhuset. Superfint tycker jag. I förpackningen fanns fyra olika varianter av vita och gråa mönster och dessutom (utan att jag hade sett det) fanns det små gulliga etiketter som matchade pappret. Hittar ni detta papper på rea nu efter jul. Köp och lägg undan till nästa jul!





Moderns hörna.

När min mamma var hemma häromdagen sa hon: "Vems hörna är detta då?" Svar: Min naturligtvis! Faktiskt är det ingen som är intresserade av min schäslongfåtölj. Bra va! Här tillbringar jag mina lediga stunder och slappar loss nu när jag är julledig ända fram till 10 januari. Lyxigt, eller hur?

Bacause I´m worth it!

KRAM!
Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar