lördag 22 januari 2011

Lördaaaaag!


Mitt vita arkivskåp som inhandlats på loppis.


HEEEJ Lördag!

Fina ni. Nu är det lördag igen och jag njuter av ledigheten. Som vanligt är jag lite rastlös och har huvudet fullt med idéer som jag vill förverkliga. Mitt kreativa tänkande som omsätts i verklighet går i vågor. Tankar finns för det mesta, sedan är det en annan "femma" om de  blir till realitet. Denna vecka har det skett små ommöbleringar här på Flottleden. Mitt fina fynd (40 kr) som målades vitt och fick flytta in i på övervåningen har fått flytta ner. Av två olika anledningar: den vita kistan som vi förrut förvarade våra tidningar i och känndes helt mal place här på nedre våningen samt att denna vita arkivbyrå är för SNYGG att stå på övervåningen där vi sällan är. Skåpet gör sig bra i hörnet i matsalen. Nöjd!



Skåpet i matsalen.






Jag har även ändrat lite i hallen. Klockan som jag tidigare hade i vardagsrummet och senast här i hallen övanför mitt svarta skåp har jag plockat bort. Hittade en gammal tavelram i skrubben som dammades av och sedan satt jag in ny tavelbild i ramen. Voilá - en ny tavla!

Lampan i bilden har min S SVETSAT. Den blir bara finare och finare tycker jag. Lampskärmen (skalet) är ett fynd från loppis. Sedan sydde jag nytt tyg till skärmen.








Ni som är lite skarpsynta och observanta, ser att vi fortfarande inte har några taklister...Trots att det nya taket sattes upp för ca. ett år sedan. Jovisst - Rom byggdes inte på en dag.

Jag har en liten fundering. Undra om jag ska måla fondväggen i bakgrunden som består av plan i en svart/vit randig? Ska fundera lite till.






Ni som missat min fina julklapp, min nya kökslampa som S gjort åt mig. Värd att visa igen. Tack älskling!







Jovisst - har jag hunnit grejat lite i sovrummet också.

I onsdags bar vi ut alla möbler från sovrummet. Tanken var att en vägg skulle målas om. Den stora spegel som hängde på väggen skulle väck! Eftersom spegeln var uppsatt med stora skruvar tänkte jag att det blir fula hål som jag ville spackla över och samtidigt måla en fondväggvägg med stålgrå färg. När rummet väl var tomt och spegeln nere, blev det knappt synliga hål. Det känndes liiite onödigt att måla/spackla väggen för hålens skull. Hålena spacklades över och fylldes i med ny färg. Sedan fick väggen faktiskt vara. S satte upp en ny tavellist sattes upp med några nya tavlor. Det blir nog lite ändring innan jag är klar.

Lampan i taket är också ett loppisfynd för en tia om jag inte minns fel. Nytt tyg på den så blev den precis som jag tänkt att den skulle bli.

Så rummet blev aldrig målat. Det blev ju bra endå, tycker jag. Och S var nöjd som slapp slipa...

Så kan det gå!

Puss & Kram på er!

Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar