lördag 15 januari 2011

Saturday night



Lördag kväll och home alone. S är och tittar på hockey och jag är hemma och njuter med sonen. En son som ska försöka ta det lite lugnt efter en halsoperation, men det går ju inte. Dvs det går inte få honom att sitta still. Nu ger jag upp!

Denna vecka har bara svitchat iväg! Vart tog den vägen?Mycket och många roliga arbetsuppgifter pågår just nu. Ibland behöver man vara ledig och samla kraft. Då kommer man tillbaka till vardagen med ny kraft och ork. Allt känns så mycket lättare.

Ser ni att jag flyttat (eller S har flyttat åt mig) in lampan från matsalen till vardagsrummet. Tycker själv att rummer känns lite mer ombonat nu. Vi får se hur länge den blir kvar här.


En underbar orkide som blommar säkerligen för 5:e gången. Stackars blomma som missköts men ändå blommar den så fint...





Ytterligare en Marimekko skål tillverkad av Iittala har flyttat hem till oss:)

Samligen av Marimekko skålar består nu av tre i vår familj.Skålarna får används flitigt i köket och kombinationen av olika färger blir en färgklick i mitt annars ganska vita kök.

Nu är det filmtajm!

KRAM

Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar