måndag 26 april 2010

Ny vecka - nya möjligheter!

Hej allesammans!

Det är ny vecka och det är VÅR!
Själv känner jag mig lite stressad av våren, det är sååå mycket jag vill göra! Man vaknar liksom tillbaka till liv igen. Är det fler som känner som jag gör?



I lördags utförde min 18 åring sitt examensarbete. Han har skrivit en rapport om maraton. I arbetet ingår även att springa ett maraton.  Kalle valde att springa Sätermaran. Jag var mycket skeptiskt till om han skulle orka. Han är ju trots allt bara 18 år...

Kalle är en orienterare, dom är inte som alla andra idrottare. Dom kan bita ihop!



Kalle in action. Inne i Säter.



Kalle i mål! 3.51.45
NÖJD!
Det ska du vara också!
Vi är så stolta över dig!


                                                        


Lite reklam!
Kvarnsveden Orientering- Världens bästa OL klubb!


Min fina ring.
Förra sommaren vid midsommar i Tällberg hittade jag denna ring. Ser ni vad den är gjord av?
Det är återvunna bestik som hantverkaren firman GAFFELSLJÖJD som gör dessa. Vad tycker ni? Visst är den lite häftig?
Hoppas Gaffelsljöjd dyker upp i år igen vid midsommar marknaden i Tällberg. Vem vet - det kanske blir en till ring.




Häromdagen strosade runt i  vårt köpcetrum blev jag fängslad  av vita blommor inne i blomsterffären. Dagen efter fick jag gå dit och köpa blommorna.  Ja- jag vet. Det är svårt att hålla dessa blommor vid liv. Jag ska göra mitt bästa. Få se hur länge dom lever. Blommorna gör sig i alla fall så fint i mitt kala köksfönster än så länge...

Tänk vad lite blommor gör.
Mig gör dom glada!

Hoppas ni får en händelserik vecka, min är full av roliga arbetsuppgifter!

Vår Kramar,
Riitta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar