lördag 1 maj 2010

Ditt & Datt

Lördag kväll kära vänner!

Idag hade jag som vanligt planerat göra MASSOR av saker. Men - det blir inte alltid som man tänkt sig. Nästa vecka ska vi flytta igen. Ja, vi och vi, Ida ska äntligen få tillbaka sin lägenhet som varit uthyrd medan Ida studerade i Buenos Aires. Allt ska tvättas, packas fixas. Fadern håller på att fixa farmors gamla köksstolar som jag målat så att dom håller ihop:)

Sedan har vår älskade gullet önskat en lampa som S håller på att snickra ihop. Den blir en rund platta som ska sitta i taket, i plattan kommer vi hänga endas glödlampor som ska hänga i vit/svart randig strömkabel. Plattan ska målas vit, sedan ska kablarna fixas. Bildbevis kommer bara vi är klara.

Vi har även besök denna helg. Dom fyrbenta håriga vännerna är här. Mysigt! Imorgon ska jag fota dom. Dom har lovat lite bättre väder då. Tänkte även visa bilder från trädgården. Omöblering bland perennerna pågår.




I vårt badrum har S gjort en stor spegel, som är SUPERBRA. S snickrade en ram. Sedan besställde vi en stor spegel från glasmästaren. Resultatet blev riktigt bra. I bakgrunden ser ni mitt fina badrumsskåp.



Burkar från Lagerhaus är praktiska.




Badrumsskåpet.
Snyggt!

Imorgon hoppas jag på bättre väder!
Lots of things to do outside!

Puss!
Riitta

1 kommentar:

  1. Ja ska bli spännande att se hur lampan blev! Och vad gulligt av dig som tvättar och fixar. Ses till helgen då! Kram Ida

    SvaraRadera