måndag 19 april 2010

Välkommen vardag!

Vardag igen!

Kära vänner, det blir glest mellan uppdateringarna. det kommer oftare när inspirationen kommer. Det är sååå mycket man vill göra när det är vår igen. Man vet liksom inte om man ska vara inne eller ute och hålla på. Jag har MASSOR av planer inför sommaren!

Det ska göras om i blomlanden, jag vill bygga ett litet växthus där jag kan odla tomater, göras om så att vi får plats med husvagnen på gården, fasader på huset ska tvättas, nytt staket bredvid sophuset ska snickras. Men det bästa av ALLT är att vi eventuellt ska riva altanen och bygga om! Så många år som jag försökt övertyga S om denna byggnation.

Ja - ni hör själva. Egentligen har jag inte tid att jobba alls. Men jag mycket spännande saker på gång på jobbet som inspirerar.

Idag har jag även firat min syster som fyllde år förra veckan. Min syster jobbade, och jag befann mig i huvudstaden, så vi fick fira nu i stället. Min syster gör VÄRLDENS godaste smörgåstårta. Oj oj vad gott det var. Det blev årets först springtur i SKOGEN efter den brak kvällsmaten.



Min gulliga syster har god smak när det gäller porslin. Hon har köpt en hälig klassisk Iittala skål till mig. sedan fick jag en till lika skål av min dotter. Man kan inte få nog av dessa underbara skålar som kan användas till allt möjligt!




I helgen gjorde jag om lite i mitt köksfönster. Nu kör jag en AVSKALAd stil här hemma. Avskalat hos mig innebär att jag RIVER ner alla gardiner. Jag älskar när ljuset Flödar in genom fönstren! Det dröjer nog inte länge förrens gardinerna kommer upp igen...Just nu trivs jag utan gardiner. Jag hittade två STORA lampor som jag tidigare haft uppe på vinden. Dom blev ganska cola i köksfönstret.




Här har inte gardinerna hunnit ner ännu. Till helgen ryker även dom.

Nu ska jag se klart på ARN. Vilken bra serie! Ha en bra arbetsvecka allesammans!

Puss och Kram,
Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar