söndag 17 oktober 2010

It has arrived!

Kära vänner!



Inspirationen har inte varit på topp! men nu äntligen har jag fått ändan ur vagen igen. Det är helt otroligt hur kroppen är funtad. Alltså att varje höst ställer kroppen in sig på sparlåga. Om man jämför hur mycket man hinner och har energi till på sommaren. Vi kanske också skulle bli som björnar som går i ide.

Något som vi inte kan klaga på är det fina höst vädret. Jisses amanda vilket väder vi har! Jag är en riktigt ute människa. Äääälskar att vara ute. På med mina gröna gummistövlar, oljerocken och ett par riktigt slitna jogginbyxor. Då känner jag mig på topp! Igår var jag på ett av stadens större matbutiker där sonen också jobbar och handlade lite godsaker inför lördagskvällens middag. När jag kommer fram till kassan och ska betala säger sonen. "Oj vad du var uppklädd idag då mamma!". Jag orkade inte byta om innan jag byta om kläder innan jag åkte. For alltså iväg med min outdoor outfit. Ja, ja - jag bjuder på det. Bryr mig faktiskt inte så mycket vad folk tycker och tänker. Och tur är väl det!





Nya möbler i vardagsrummet.




Snygga Howard fotöljen.



Börjar med att visa mina EFTERLÄNGTADE nya vardagsrumsmöbler som äntligen har kommit. Vi har köpt en howard soffa. Det var spännande och se hur färgen på soffan skulle se ut i verkligenheten. När man står i möbelaffären med dålig beslysning och ska bestämma vilket tyg man ska ha, med små probitar ska man försöka visualisera hur soffan kommer att se ut... Rummet fick ett helt annat utseende. Lite nya tavlor ska också sättas upp, men det kommer. Man måste känna efter lite först. Mina fina Olle Eksell tavla fick i alla fall en herdersplat på väggen. Där kommer den mer till sin rätt.

Gullet - blev det bra??

S kommer att snickra ett nytt vardagsrums bord. Vi skulle åka och handla material till den, men då hade brädgården i staden slutat sälja det material vi ska änväda. Så nu får vi åka runt i trakten och jaga så att vi får tillgång till det som S vill ha som byggmaterial.  Vi kommer att göra ett bord som är lite lågt med stora industrihjul som ben. Tror att bordet blir lite cool i vårt vardardagsrum.







En eftermiddag passade jag på att fota bilder från fönstret på övervåningen. Ni ser själva, bilden talar för sig själv. I periferin ser ni hur älven är spegelblank.



Fynd!

Det råa och industriell designen tilltalar mig just nu. Vid mitt senaste besök hos den lokala loppisen låg denna skönhet och bara väntade på mig. Av det facila priset av 40 kr fick lampan följa med mig hem. Men, men den får nog flytta ner till dottern som bor i Stor staden. Vad gör man inte för sina barn? Den kommer att göra sig utmärkt i dotterns studentlya!



Nej, nu ska jag fixa lite söndagslunch. Hoppas resterna från gårdagen supergoda lövbiffgryta räcker till!

KRAM

på er där ute!
Riitta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar