lördag 6 augusti 2011

Back in Business!


Fina Ni.

Jag har beslutat att göra ett nytt försök att hålla min blogg vid liv. Inspirationen och lusten har helt enkelt inte funnits. Jag hoppas ni fortsätter att kolla in här i alla fall?

Vilken sommar vi haft,vilket väder Sverige bjuder på i år! Semestern är på sluttampen och på måndag börjar jobbet igen. Men men, jag känner mig nöjd med årets semester. Jag har en en dålig förmåga att sätta upp mål vad som ska göras och fixas. Ett enda av mina uppsatta mål har uppnåtts denna semester. Vet ni vilket?? Jag har läst 6 böcker! Det tycker jag är bra gjort. När det gäller bokläsande är jag en periodare. Läsperioden är semestertider. Snart väntar ännu en veckas semeter. Jag och maken åker till Kreta. Nya böcker kommer naturligtvis att beställas inför resan.






Vi har varit två veckor på Västkusten (som vanligt). Att åka på husvagnssemester är det mest underbaraste som finns. Frihet och allt har man med sig i husvagnen. Husvagnscamping är ett liv som passar mig perfekt! Cykeln fick följa med i år, men tyvärr blev det ingen cykling för min del då det inte riktigt fanns bra förhållanden som passar min "åkstil".



Vår kära vagn i Smögen.


Vår altan fick en lite mini makeover denna sommar. På sonens vind där vi förvara alla möbler som jag inte får plats med här hemma hittade jag vårt gamla köksbord. Fram med släpvagn och så bubbade ner vi bordet som fraktades hem igen. Det är den bästa lösningen att ha ett vanligt köksbord på altanen. Varför har jag inte tänkt på det förrut?? Nya stolar inhandlades och två industrilampor skruvades upp i taket. Tycker att altanen blev som ny!


Ett rum som inte används som det bordes är vår inglasade hall. Underbart rum där ljuset bara flödar in. Här kan man sitta och läsa, tror ni att det blir av ibland? Nope.


Jag kom över en SI pall som målades vitt. Jag har länge sneglat på andra bloggare som har gjort lika bord. Copycat som jag är gjorde jag ett lika. Vit färg och nya hjul monterades. Så var den kreationen klar.


En dag när jag kom upp på övervångingen såg jag att sonen gjort en liten installation mha cola flaskor. Undra om sonen ärvt mitt intresse för inredning tro?  Lite coolt tycker jag.


Jag har kommit över några industrilampor som saknar "höljet som ska sitta ovanpå" lampan. Jag skruvade isär mina gamla Ikea lapor som får utgöra upphängningsanordning till mina "nya" industrilampor. Ser ni att det är en härlig combo av nytt och gammalt? Man tager vad man haver.



Greatings from Finland.

Jag fått två nya Uunikko handukar från min kära moster i Tampere. Dom lyser som solen i mitt annars vita kök. Tröttnar aldrig på detta underbara härliga tyg!

Snart tänker jag visa bilder på både mitt och S projekt som pågår för fullt. S grejar ute, och mitt mini projekt pågår inne i garaget...

Stay tuned.

Njut av sommaren alla goa människor!

Puss
Riitta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar