söndag 6 februari 2011

Sunny Sunday!






Fina ni. Mina gamla tavelramar har fått liv igen. Ramar som en längre tid har stått i förrådet hemma. När jag köpte ramarna så innehåll de motiv av blommor med en beige "lite halvlortig" färg, som jag tröttnade på ganska fort. Ibland blir man lite låst i tanken att tavlorna inte går att använda mer, istället för att se möjligheter att göra något annat med dom.

Jag har vänt motivet med baksidan framåt (baksidan är vit) sedan fyllde jag ramen med nytt innehåll. Ramarna står på mitt svarta skåp för att det är hål i väggen bakom. Vad  tycker ni, blir det lite to much med två tavlor?

Nu får det se ut så här ett tag innan jag bestämmer mig.




Mina nya tavlor.





Jag har en förkärlek att handla på loppis. Denna underbar fotölj kommer från loppis. Under det vita tyget är originalklädseln kvar. Trasig och ful. I sitsen är det fjädrar som gör ett skönt "gung" i fotöljen. Min snälla mamma hjälpte mig att sy ett nytt vitt fräsht överdrag till fotöljen. Tanken var att jag skulle sitta här och läsa....hmmmm som om det skulle bli av?

Rummet där fotöljen står är egentligen en utbyggnad på vårt hus och fungerar idag som vår nya tambur. Ett rum där ljuset bara flödar in. Väggarna är klädda med pärlspont. I tamburen har vi satt tre garderober från Ikea där där våra tre barn förvarar sina kläder. Drömmen vore att ta bort dessa garderober och ha en större yta som kunde utnyttjas istället, nu när nästan alla barn flyttat hemifrån. OK - det får bli ett övertalningsprojekt framöver.





Var försikiga där ute! Det är halt nu! Använd spikskor eller broddar...

KRAM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar